Inici > Exposició Permanent > El llegat de l'exili > Testimonis i herències documentals de l'exili

Testimonis i herències documentals de l'exili

TESTIMONIS I HERÈNCIES DOCUMENTALS DE L’EXILI

Milers de dones i homes van romandre per sempre més marcats per l’exili. L’excepcionalitat traumàtica d’aquesta experiència ha comportat que molts dels exiliats/des hagin conservat durant anys documentació d’índole diversa que testimonia la seva vivència. Fruit de donacions i cessions dels protagonistes de l’exili republicà, en aquest espai es mostren, de manera alterna, alguns d’aquests materials. Aquestes fonts permeten observar l’exili des d’una òptica més individualitzada i personal.

Des de 2009, en aquesta secció situada a la primera planta, al costat de la sala "El llegat de l'exili", hem exposat documentació i objectes originals relatius a Miquel Santaló, polític republicà català, Bernat Olivé, combatent republicà de la Guerra Civil i la Segona Guerra Mundial, Josep Mir, mestre republicà exiliat, de la família Burguès-Padrós, exiliats a Mèxic. famíla Serra-Miralles. Miquel Serra Grabulosa (Roda de Ter, 1921 – Perpinyà, 1989) i Lluïsa Miralles Forcadell (Ulldecona, 1927) van exiliar-se a França després de la Guerra Civil. Miquel Serra va sobreviure més de 4 anys al camp de concentració de Mauthausen.

Actualment hi ha exposada documentació de la famíla Vilalta-Florensa, formada per dos mestres exiliats a França: Josep Vilalta Pont (1904-1987) i Maria Florensa Tudela (1911-2007).

VEURE NOTA DE PREMSA SOBRE LA PRESENTACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ DE JOSEP VILALTA I MARIA FLORENSA.

Com a ampliació i complement d'aquesta secció us facilitem l'enllaç amb el lloc web "EXILI 39", creat per la Generalitat de Catalunya amb motiu de la commemoració del 70è aniversari de l'exili republicà, on es pot accedir a fragments d'entrevistes amb diversos testimonis.