Inici > Programació Cultural > Històric > Art i Memòria > Detalls - Art i memòria: Jordi Mitjà
CatalàEspanyolFrancèsAnglès
 

Art i Memòria

Esdeveniment 

Títol:
Art i memòria: Jordi Mitjà
Quan:
05.04.2011 - 10.07.2011
Categoria:
Art i memòria històric

Descripció

Jordi Mitjà, F de Frontera, 2007. 34', color + so.

 

Vídeo realitzat a Ixmiquilpan (Mèxic, Hidalgo), on la comunitat indígena Hñahñú organitza i realitza un fals creuament nocturn de frontera com a recurs de supervivència. És una representació que els serveix com a reclam turístic per tal de potenciar el parc natural que gestionen i aturar, en la mesura del possible, la immigració cap als Estats Units. Aquest "fake" (simulacre) es duu a terme a milers de quilometres de la frontera real, i des de fa uns anys, és una atracció  turística per a aquella zona.

 

Jordi Mitjà (Figueres, 1970). El seu treball, formalment heterogeni, ple de contingut i crítica social, a la vegada sensible i poètic, de factura conceptual, troba les seves fonts en imatges de la vida quotidiana que l’artista registra contínuament. Col·lecciona experiències, imatges, inventa situacions, indaga en arxius, i proposa accions per examinar les reaccions humanes més simples enfront a contextos imprevistos. Extreu i formula noves creacions a partir de la realitat, bé a través d’un tractament fílmic, bé creant publicacions o objectes. Les seves propostes susciten qüestions sobre l’individu, els comportaments socials i l’art.

 

 

Aquest treball de Jordi Mitjà es podrà visualitzar a la secció Art i memòria. Propostes artístiques contemporànies, situada al hall del MUME, del 5 d'abril al 10 de juliol de 2011.

 

Art i memòria. Propostes artístiques contemporànies

Aquest espai del MUME, situat al hall, –i que compta amb la col·laboració puntual del col·lectiu Maçart- es dedica a la mostra periòdica de propostes artístiques contemporànies que tenen com eix del seu treball les relacions entre l’art i la memòria -individual i col·lectiva- associada a fets històrics i polítics. En aquest sentit, es dóna prioritat a aquelles obres que, a partir d’un esguard documental, emotiu i reflexiu, tenen en consideració la funció i influència que poden exercir la memòria i la figura del testimoni tant en la comprensió de la història del segle XX, com en una possible aproximació crítica a la complexitat del món actual.