La UdG col·labora amb el MUME amb la catalogació del fons bibliogràfic i la digitalització de fons personals

Enllaç al catàleg bibliogràfic del Fons Especial del MUME.

Enllaç al fons de testimonis personals del MUME (Repositori UdG).

La Universitat de Girona (UdG), membre del Consorci del Museu Memorial de l'Exili, ha digitalitzat els fons personals de persones exiliades que té el MUME. Es tracta de cartes, papers oficials, fotografies i altres objectes que les famílies dels exiliats van cedir al museu. A partir d'ara ja es poden consultar en línia per conèixer la perspectiva més personal de l'exili. A més, la UdG també ha catalogat els més de 3.000 volums de la biblioteca del MUME, un catàleg que també es pot consultar en línia.

Per altra banda, la universitat ha cedit l'exposició 'De la República a l'exili: els camins de les mestres', que es podrà veure en el museu de la Jonquera fins al 15 d'ocubre.

A partir d'ara una part dels fons del MUME ja es podran consultar en línia i els curiosos podran buscar a través d'un cercador objectes i llibres sobre l'exili que formen part del fons del museu. L'acció que ha fet la Universitat de Girona es divideix en dues parts: per una banda ha catalogat el fons de llibres que té el museu de l'exili, on hi ha més de 3.000 obres sobre la Guerra Civil i l'exili. El catàleg ja està disponible a través de la pàgina web del museu.

Enllaç al catàleg bibliogràfic del Fons Especial del MUME.

Enllaç al fons de testimonis personals del MUME (Repositori UdG).

Més informació a:

Web UdG

Biblioteca del MUME (UdG)

Premsa:

Fragment de l'entrevista a José María Guerrero realitzada per Fabián Soria amb motiu de l'exposició celebrada en el Festival des Mémoires de Cahors (França) al novembre de 2009

<<  <  Març 2024  >  >>