Presentació del llibre: "Itineraris de la Retirada del 1939. Museu Memorial de l'Exili" a Lleida

Dic, 9. Desembre 2020
Altres Activitats Històric

Presentació de la guia Itineraris de la retirada de 1939. Museu Memorial de l’Exili

Teatre Escorxador de Lleida, dijous, 9 de desembre a les 18h.

El teatre L’Escorxador de Lleida acull la presentació de la Guia “Itineraris de la retirada de 1939. Museu Memorial de l’Exili”.

La guia dona a conèixer els espais de memòria vinculats a la retirada de 1939 d’una manera pràctica, senzilla i entenedora. El marc geogràfic de referència és la part oriental dels Pirineus, a banda i banda de la frontera: una serralada que centenars de milers de republicans van haver de travessar camí de l’exili.

Proposa vuit itineraris que permeten descobrir paisatges de memòria i llocs simbòlics silenciats durant bona part del segle XX. També és una eina de suport per visitar el Museu Memorial de l’Exili ─un espai museístic amb vocació transfronterera que es dedica a analitzar l’exili republicà de 1939─ i la seva exposició permanent. Alhora, proposa una reflexió crítica entorn dels exilis i els desplaçaments forçats de població en el decurs del segle XX i fins a l’actualitat.

Itineraris de la retirada de 1939. Museu Memorial de l’Exili s’ha editat en llengua catalana i llengua francesa, en edicions separades. És el número 2 de la col·lecció “Guies del Memorial”.

La presentació anirà a càrrec del director del Museu Memorial de l’Exili, Alfons QueraJosep Font, tècnic del Memorial Democràtic, i representants de la Paeria.

Més informació al web del Memorial Democràtic.

<<  <  Març 2024  >  >>