Dis, 22. abril 2023 - Diu, 17. Setembre 2023

Inauguració, dissabte, 22 d'abril de 2023, a les 12h

CAPSA

¨ARXIUS, LA CAPSA DEL TEMPS¨

LA NARRATIVA DE L’ART:  La memòria ens defineix a nivell individual i col·lectiu i configura la historia social mitjançant la reutilització d’arxius que han tingut una vida passada. Intento que no es perdin els records d’un col·lectiu que no podem deixar en l’oblit.

Una de les coses importants que pot fer l’art és recuperar les veus del passat  i donar valor a narracions que podrien ser esborrades o oblidades per a la Història.

L’Art està íntimament  lligat a les vivències que es transmeten a través de l’obra. Les imatges que tinc d’aquests arxius són un punt de partida per a transformar documents extrets de la memòria de conflictes de guerra i exili i que formen la meva idea conceptual d’aquesta exposició.

La memòria històrica està en cada retall, textura, traç… Els documents són el material necessari  per explicar el que va passar.

La meva identitat em serveix per a la narrativa personal;  els records i també les vivències explicades per ells en primera persona estan implícits en la meva obra. Records que es comparteixen a través de la nostra cultura material: expedients, cartes manuscrites, DNI, fotos, rebuts, partides de naixement, certificats, informes... Conceptualment  formen una càpsula del temps tant a nivell personal i artístic com a nivell històric i social.

Elena Olivé Nogareda

Abril 2023