Dia Internacional de l'Art: Visita guiada a l'exposició "Per si no tornem”, de Miquel Duran

Dis, 15. abril 2023
Altres Activitats Històric

Visita guiada a l’exposició “Per si no tornem”, de Miquel Duran

El Museu Memorial de l’Exili (la Jonquera) ens convida a celebrar el Dia Internacional de l’Art a través de la visita guiada a l’exposició “Per si no tornem”, a càrrec de l'artista Miquel Duran.

Dissabte 15 d’abril, a les 11 h

Museu Memorial de l’Exili (carrer Major, 43-47, 17700, la Jonquera)

Anònim. Incògnit, desconegut, secret, ignorat, desapercebut, callat. L’art, entès com a laboratori d’assaig dels diferents punts de vista i experiències de la realitat davant del laberint incert del mon actual, esdevé una eina eficaç per reivindicar la diversitat des de la particularitat.

La instal·lació Per si no tornem gira al voltant dels desplaçats d'arreu del món, amb les conseqüents crisis humanitàries i migratòries i vol ser, de nou, una reflexió crítica de com construïm la memòria a través de les formes narratives al llarg de la història amb temes implícits com el cos social i la identitat.

Miquel Duran Carrera (Vilabertran, 1954) ha realitzat diferents exposicions individuals de pintura a Figueres, Girona, Barcelona, Perpinyà i Polònia, d’entre les quals cal destacar l’antològica que féu a Vilabertran en el marc del XVI Festival de Música de l'Empordà (1996), i la feta conjuntament amb Joan Paradís a la Ciutadella de Roses (2011). També són molt rellevants, en el conjunt de la seva producció, els seus treballs de cartellisme i de gravat.

Activitat apta per tots els públics.
No cal inscripció prèvia.

____________________________________________________________________________________________________

DIART23 mosca BN

L’edició 2023 del Dia Internacional de l’Art serà ja l'onzena i es desplegarà amb una àmplia programació d’activitats culturals i artístiques dijous 13, divendres 14, dissabte 15 i diumenge 16 d’abril, a Girona ciutat i comarques.

L’efemèride commemora el naixement de l’artista renaixentista Leonardo da Vinci el 15 d’abril de 1452. L’any 2011 la UNESCO declarà aquesta data com el Dia Internacional de l’Art amb el propòsit d’acostar les diferents formes de l’expressió artística a la ciutadania.

L’objectiu principal a l’hora de vertebrar una programació com la que presentem és la de fer arribar la pràctica artística al major nombre possible de persones, compartint l’experiència de les diverses activitats.

La present edició comptarà amb més de cinquanta activitats en forma de tallers, visites comentades, jornades de portes obertes, recitals, rutes, performances, converses, inauguracions, fires, etc. que es desplegaran per vint-i-sis municipis de la demarcació.

La iniciativa està promoguda i coordinada per la Casa de Cultura. Diputació de Girona.

Podeu consultar les activitats del territori aquí.

<<  <  Juny 2022  >  >>