Títol:
Exposició Temporal Futura

De l'11 de març al 3 de setembre de 2023

Inauguració: Dissabte, 11 de març a les 12h

Comissariat de Teresa Fèrriz Roure i la documentació de Felip Solé i Véronique Salou Olivares

Disseny gràfic i expositiu: Mireia Luna Areny

mansroserbru

Dibuix de Roser Bru inspirat en l'obra poètica de Montserrat Abelló, totes dues exiliades a Xile, inclòs dins la publicació - catàleg d'exposició Pujol. E, (Coord.) (2020). Art i exili. Artistes de l'exili català de 1939. MUME, La Jonquera / Museu de l'Empordà, Figueres.

Les exiliades de 1939 van lluitar contra una doble vulnerabilitat, com a dones i com a refugiades polítiques, amb els recursos que tenia cadascuna a l’abast: formació, militància política, xarxes personals, recursos econòmics… Però més enllà d’allò que les singularitzava, van compartir una manera comuna de veure el món —deutora dels drets socials i civils assolits durant la República— i van fer del suport mutu, la solidaritat i la cooperació les estratègies bàsiques per a la supervivència, en els moments més durs, i la resiliència i l’apoderament, després.

Al llarg de l’exposició ens endinsem en les històries de vida de les exiliades i la seva capacitat d’acció, voluntat i poder per transformar la pròpia vida i la del seu entorn. Anomenem i fem visibles diverses generacions de dones que van mantenir el compromís i la convicció, malgrat tot i malgrat tant.

La memòria present de les exiliades, la d’aquestes que apleguem a l’exposició i moltes més que seguiran visibilitzant-se i estudiant-se els propers anys, passa així a formar part insubstituïble de la nostra memòria democràtica.

visita virtual banner cat1 250p

StorymapCAT