Diu, 11. Febrer 2018
Altres Activitats Històric

Diumenge, 11 de febrer, a les 15.30h

L'acte tindrà lloc a Prats de Molló (Vallespir, Catalunya del Nord / Departament dels Pirineus Orientals / França).

L'acte comportarà una dignificació del monument memorial de la fossa on reposen les restes dels refugiats morts a Prats de Molló durant la Retirada de 1939, al cementiri municipal i de la col·locació d'una placa memorial a l'edifici de les Escoles en homenatge i agraïment als habitants de Prats de Molló per la solidaritat amb els refugiats republicans.

Programa:

15:30 h  Trobada a la rotonda dels Països Catalans.

16:00 h  Visita al cementiri de Prats. Concentració a la fossa comuna on jauen els refugiats republicans.

Inauguració d'una làpida memorial gravada amb els noms dels refugiats i ofrena floral. Hi intervenen Sr. Claude Ferrer, alcalde de Prats de Molló, Sr. Floreal Falcó, testimoni que dirà unes paraules en nom dels refugiats republicans, Sra. Carme Garcia, directora general de Relacions Institucionals i amb el Parlament (Departament d'Afers i Relacions Institucionals i Exteriors i Transparència de la Generalitat de Catalunya). Acte presentat pel Sr. Pere Manzanares (Ràdio Arrels)

16:30 h  Tornada a la plaça le Foiral i concentració davant de les escoles. Inauguració d'una placa commemorativa en record de la solidaritat del poble de Prats de Molló vers els refugiats republicans. Acte presentat pel Sr. Pere Manzanares (Ràdio Arrels). Hi intervenen el Sr. Claude Ferrer, Sra. Paula Noëll, neta de Joseph Noëll-Floquet, alcalde de Prats de Molló el 1939, Sra. Mercedes Guix, descendent de refugiats republicans, allotjats a Prats de Molló, Sra. Carme Garcia. L'actuació musical a càrrec de Muriel Perpigna Falzon, del col·lectiu Angelets de la Terra, que interpretarà les cançons Venim del nord, venim del sud,  Abril 74 i L'estaca.

17:30 h  Refrigeri a la sala «Foyer Rural», a la plaça le Foiral, on es troba l'exposició «La retirada a Prats de Molló», amb fons fotogràfic i documental de Patrick Lluís.

18:00 h  Comiat de la jornada.

Més informació de l'acte del Dia Nacional de l'Exili al web de la Generalitat de Catalunya www.memoria.gencat.cat

Nota de premsa de l'acte de Prats de Molló 2018

Organitza: Generalitat de Catalunya

Amb la col·laboració de: Ajuntament de Prats de Molló i Museu Memorial de l'Exili.

<<  <  Març 2024  >  >>