Jornades Identitat i Exili

Jornades Identitat i Exili
Dij, 5. Febrer 2009 - Dis, 7. Febrer 2009
Altres Activitats Històric

Jornades Identitat i Exili. (1939-2009).

Lloc: Barcelona, Girona i La Jonquera.  (5-7 de febrer)

Organitzen les jornades, amb el suport de la Direcció General de la Memòria Democràtica, el Museu Memorial de l’Exili, la Universitat de Barcelona, la Universitat de Girona, i la Fundació Congrés Català de Salut Mental (FCCSM). Hi participen també els Ajuntaments d’Elna, Argelers, Granollers, Petra, Girona, Figueres i La Jonquera. Conferències i debats al MUME el 7 de febrer a partir de les 10h, amb Anna M. García, catedràtica de la Universitat de Girona, la presència dels alcaldes dels municipis esmentats i de representants del Departament d’Interior, Relacions Institucionals i Participació. Es tracta de debatre de quina manera l’exili afecta les persones i ha esdevingut un episodi traumàtic per a centenars de milers de persones durant la llarga dictadura franquista. Un episodi amagat per la por, el silenci, i l’ anihilació cultural del país.

Els actes van incloure la projecció dels següents films:

• “L’Exode d’un peuple”, Louis Llech, France, 1939, 36 mn, amb acompanyament musical de Virgile Goller. Documental excepcional sobre els primers moments de l’èxode republicà al Rosselló, fet per un cineasta amateur.

• “Une guerre sans fin”, M. Dupuy, France 2009, 52 mn. Pel•lícula que alterna ficció i documental sobre un exiliat que s’incorpora a la lluita antifeixista durant la Segona Guerra Mundial. També es presenta una confrontació entre les visions dels fets a partir de la història oficial-acadèmica  i de la història individual. Acte organitzat en col•laboració amb la Cinemateca Institut Jean Vigo de Perpinyà.

Lloc: Sala d’actes de “La Societat” de La Jonquera (7 de febrer, a les 18h)

<<  <  Gener 2022  >  >>