Dim, 7. Mai 2019 - Dij, 9. Mai 2019
Altres Activitats Històric

Split, 7-9 de maig 2019

Segona reunió Internacional (07-09 de maig de 2019), Split

L'activitat final del projecte "Our memories and I" (la nostra memòria i jo) va tenir lloc a Split, Croàcia, del 7 al 9 de maig i va ser organitzada per la plataforma Culture Hub Croatia - Plataforma per a l'educació, la creativitat i el desenvolupament a través de la cultura.

Vuit socis procedents de França, Espanya, Alemanya i Itàlia juntament amb el coordinador del projecte Observatori Europeu de Memòries (EUROM) de la Universitat de Barcelona van viatjar a Split per compartir les seves experiències en el projecte de dos anys i conèixer les polítiques i els reptes de la memòria en la història. educació a Croàcia.

El primer dia de la reunió, el dimarts 7, els participants van tenir l'oportunitat de descobrir la ciutat de Split i de gaudir de les festes de Sant Domnius, el seu protector. L'endemà, es va organitzar una conferència pública a l'Aliança Francesa titulada "Joventut, record i creativitat".

Va servir per difondre els resultats del projecte "Our memories and I" a un públic més ampli. També vam donar la benvinguda a l'artista interdisciplinari de Berlín, Roman Kroke, que ha estat treballant amb estudiants de secundària implicats en el projecte, fent servir l'art per interpretar històries difícils i fomentar la comprensió mútua. Els seus tallers creatius han estat la part central del projecte i han contribuït significativament al seu èxit global.

Al mateix temps, es va inaugurar a l'Alliance Française una exposició pop-up on es van compartir les fotografies i històries d'aquests tallers. Diversos professors i investigadors: el Prof.dr. Alesksandar Jakir de la Universitat de Split, prof. Tomislav Oroz de la Universitat de Zadar i Petra Vidovic de Goethe Institute, Zagreb, van parlar del context croata de tractar el passat i interpretar records. A més, l'artista Antonio Grgic va exposar el seu treball sobre els records en espais públics.

L’últim dia de la reunió, el 9 de maig, es va dedicar a una reunió d’avaluació tancada en la qual els socis van discutir la qualitat i l’èxit del projecte treballat en la publicació prevista, així com els preparatius per a l’informe final. A partir de la tarda, es va organitzar una excursió amb una visita guiada per visitar la fortalesa de la ciutat de Knin i el seu Memorial Museum amb un enfocament especial a la representació museològica de l'acció Storm 95 ”. L’objectiu de la visita era entendre els reptes i dificultats d’interpretar els records molt recents de la Guerra de la Pàtria de Croàcia.

Aquesta última reunió i la conferència van ser una experiència d'aprenentatge útil tant per a socis internacionals com per a professors d'història local i altres interessats en el tema, incloent artistes. Va contribuir a l’impacte i la sostenibilitat del projecte mitjançant l’inici de noves idees per a futures col·laboracions.

Més informació del programa d'activitats d'Split.

Més informació de l'event publicat a Facebook.

Aquest projecte està format per diferents partners:

Lycée Aristide Maillol, Perpignan (FRANCE)

Més informació del projecte al web de "Our Memories and I".

<<  <  Abril 2024  >  >>