Dij, 18. Octubre 2012
Altres Activitats Històric

Premi Catalunya LiberPress 2012

El MUME ha estat reconegut amb el Premi Catalunya Liberpress, que serà atorgat oficialment el 18 d'octubre de 2012 a Girona.

Sami Naïr, Josep Fontana, Manu Chao i el MUME, entre els premis LiberPress 2012. També rebran els guardons Elías Querejeta, Pedro Miguel Etxenike, Manuel Costa-Pau, els Descendents i Amics de la Maternitat d'Elna (DAME) i els infants morts al camp de concentració d'Argelers (Rosselló).

Per l'Associació LiberPress, "El Museu Memorial de l’Exili rep el Premi LiberPress Catalunya 2012 perquè és una idea, una institució, un projecte gairebé perfecte que defensa els drets de l’home, i perquè investiga idenuncia un dels episodis més dolorosos de la humanitat: el camí de l’exili, els desplaçats, els camps de refugiats, el sofriment d’haver d’abandonar el país, especialment amb referència a la retirada i l’exili dels republicans espanyols a l’estranger. Aquest Museu és un gran orgull per Catalunya i per la humanitat i hauria de ser més conegut i reconegut."
El premi Liberpress Catalunya té dues subcategories: el premi individual ha estat per a l'historiador Josep Fontana (Barcelona, 1931), “per la seva gran obra històrica i assagística” i “per la constant rebel·lia i denúncia contra les imposicions econòmiques i socials del sistema establert”. I el guardó a una institució o entitat ha estat atorgat al Museu Memorial de l'Exili de la Jonquera, el Mume, un museu “important” que, segons McCragh, representant de l'Associació LiberPress, “s'hauria de visitar més sovint”.

Aquests premis els atorga l’ Associació LiberPress (www.liberpress.com) i l'acte de llliurement tindrà lloc el 18 d'octubre de 2012 a les 20h a l'Auditori de Girona.

Més informació a:

El Punt Avui 10/10/2012

El Punt Avui (19-10-2012)

<<  <  Gener 2020  >  >>