Col·loqui Internacional Walter Benjamin 2013: Symposium: Images in Walter Benjamin’s and W. G. Sebald’s Writings

Dij, 26. Setembre 2013 - Dis, 28. Setembre 2013
Altres Activitats Històric

Symposium: Images in Walter Benjamin’s and W. G. Sebald’s Writings

Girona – La Jonquera – Portbou

26-28.9.2013

L'exili, l'experiència i la crítica de la violència, el trauma i el xoc, la relació del testimoniatge i la literatura, la memòria i la història, el “temps-ara” d’allò perceptible, el pensament en imatges, la figurativitat de l'escriptura, la fotografia… hi ha molts temes compartits pels escrits de Walter Benjamin i la literatura de W. G. Sebald. Les conferències tractaran aquests temes, tant en els treballs de Benjamin, com en la manera en què els textos i les imatges de Sebald s’hi refereixen.

Programa d'actes:

SIMPOSI A GIRONA 26. – 27.9.

Plaça Ferrater Mora, 1. Girona

Universitat de Girona. Facultat de Lletres

26.9. Dijous

15.30 h: Inauguració

16h-18h: Conferències

-Sigrid Weigel (ZfL Berlin): The Lightning Flash of Knowledge and the Temporality of Images. Benjamin’s epistemology and its preconditions in visual arts and media

-Peter Fenves (Northwestern University): Fidelity to the Image. From the Youth Movement to the Last Manuscripts.

27.9. Divendres

9h-14h: Comunicacions de projectes doctorals i postdoctorals

16h-18h: Conferències

-Carol Jacobs (Yale University): Images of Frames/ Frames of Images: W. G. Sebald's Rings of Saturn

-Claudia Öhlschläger (Paderborn University): Framelessness as Possibility for Narrating Trauma: W.G. Sebald's Use of Photography

ACTIVITATS A LA JONQUERA 28.9.

Museu Memorial de l’Exili (MUME) Carrer Major 43-47. La Jonquera

28.9 Dissabte

11.00h: Anna Soler Horta (guanyadora del Premi Internacional Walter Benjamin 2012), “Fragments. A partir d’Els emigrats, de W.G. Sebald”. Inauguració del projecte i presentació de la traducció catalana de "Berliner Kindherit um 1900". Lectura a càrrec de l'actriu Mar Ulldemolins.

12.00h: Veredicte del Premi Internacional Walter Benjamin 2013- Assaig.

CONFERÈNCIES A PORTBOU 28.9.

Carrer Méndez Núñez, s/n. PortbouCentre Cívic Ca l’Herrero

28.9 Dissabte

15:30h: Parlaments institucionals

16.00h: José M. González García (Consejo Superior de Investig. Cientificas, Madrid): Sobre los ángeles de Benjamin

17.00h: Anna Montané Forasté (Universitat de Barcelona): Retrobaments inesperats: W. Benjamin i W.G. Sebald a Austerlitz

19.00h: Acte d’homenatge a Walter Benjamin al cementiri de Portbou. Ofrena floral i parlaments.

20.00h: Passi del Curtmetratge "Walter Benjamin" (2013), de Jaume Casas.

ACTIVITAT A PORTBOU 29.9.

8.00h: Ruta a peu Banyuls de la Merenda-Portbou. Nau Côclea, direcció. Clara Garí, lectures i guiatge. Amb la participació del músic i compositor Marc Egea. Sortida de Portbou. Cal apuntar-se a l’Oficina de Turisme de Portbou abans del dia 25 de setembre de 2013. Telèfon (0034) 972 125 161.

Organitza:

-Càtedra Walter Benjamin, Memòria i Exili - Universitat de Girona (de la qual en formen part el Consorci del Museu Memorial de l’Exili i l’Ajuntament de Portbou).

-Zentrum für Literatur und Kulturforschung Berlin (Centre de Recerca Literària i Cultural de Berlin).

Amb el patrocini:

Diputació de Girona