Presentació del llibre: Culturas del exilio español entre las alambradas

Presentació del llibre: Culturas del exilio español entre las alambradas
Dil, 25. Juny 2012
Altres Activitats Històric

Presentació del llibre: Culturas del exilio español entre las alambradas. Literatura y memoria de los campos de concentración en Francia, 1939-1945, de Francie Cate-Arries, i ha estat editat per Anthropos el 2012. Forma part de la col·lecció "Memoria Rota. Exilios y Heterodoxias".

Dilluns, 25 de juny de 2012 a les 18h.

Lloc: MUME

Intervindran:

Jordi Font, Director del MUME

Marta Marín-Domine, Professora de literatura de la Wilfrid Laurier University, (Canadà)

Esteban Mate, Director Editorial d'Anthropos Editorial

Francie Cate-Arries, professora d'Estudis Hispànics a The College of William and Mary, Virginia (USA) i autora del llibre

*Aquest acte s'organitza amb la col·laboració de l'associació FFREEE (Fils et Filles des Républicains Espagnols et Enfants de l'Exode)

Aquest treball analitza la producció cultural que es va dur a terme als camps de concentració francesos per als refugiats republicans arrel de la Guerra Civil Espanyola. La literatura i l'art que els espanyols van crear sobre l'experiència concentracionària dels refugiats entre 1939 i 1945 posen de manifest el complex procés de reconstrucció cultural que comença dins del mateix recinte filferrat dels camps. El centre d'interès de l'estudi és el discurs dels camps com a terreny simbòlic de l'imaginari nacional de l'exili, cosa que produeix un lloc commemoratiu dins la memòria col·lectiva i expressa la legitimitat i l'autoritat moral d'una comunitat política desarrelada. L'espai concentracionari, a través dels artistes analitzats (Andújar, Aub, Bartolí, Bartra, Ferrer, Herrera Petere, Kent, Ione Robinson i Remedios Varo), esdevé un nou camp de batalla, un lloc subversiu per a la contestació política i la renovació cultural.

Francie Cate-Arries és professora d'Estudis Hispànics a The College of Wiliam and Mary in Virginia (EUA). És autora de diversos estudis sobre la literatura a l'exili republicà de 1939, de l'obra de Manuel Vázquez Montalbán y la literatura commemorativa de l'11-M.

Enllaç amb la portada del llibre.

Descarregar cartell de l'acte.

Descarregar invitació a l'acte.

Organitza:

Editorial Anthropos