Dis, 11. Juny 2016 - Dis, 31. Desembre 2016

Arquitectura española, 1939-1975

2014 / Sèrie de 10 imatges, copia digital sobre alumini. 45 x 60 cm c/u

Un projecte de Domènec

Exposició de l'11 de juny al 31 de desembre de 2016.

Espai Hall

Art i memòria. Propostes artístiques contemporànies

Projecte realitzat a partir de la recerca sobre la utilització de mà d’obra forçada per part de la dictadura franquista per a la reconstrucció del país i per afavorir als industrials amics fins molt mes enllà de la postguerra. A partir de combinar la informació extreta de la revista d’arquitectura i urbanisme Recostrucción —editada per la Dirección General de Regiones Devastadas y Reparaciones, un pamflet de luxe al servei de la propaganda del regim i de la difusió de les idees estètiques dels arquitectes feixistes— i els treballs de diferents historiadors contemporanis que han posat llum sobre aquesta gran maquinària econòmica sustentada pel treball forçat. El projecte, des del títol al tractament de les imatges, plantes i alçats amb la seva corresponent “fitxa tècnica”, utilitza intencionadament una estètica freda, pròpia d’una exposició de projectes arquitectònics, com les que cada any organitzava el Servicio Nacional de Regiones Devastadas y Reparaciones. En aquesta fitxa tècnica, però, a més del nom del projecte, s’hi incorpora els anys d’execució i el nom dels arquitectes i la informació del nombre de presoners republicans que varen ser utilitzats en la construcció.

Més informació: www.domenec.net

<<  <  Abril 2024  >  >>