Instal·lació artística: La Maleta dels Insomnis, Miquel Ruiz

Art i memòria històric

Instal·lació artística "La Maleta dels Insomnis" - Miquel Ruiz

Espai-Hall del MUME, del 18 de maig al 18 de juny de 2017

La maleta dels insomnis és una instal·lació artística que proposa, a partir d'una cadira i una maleta amb diferents materials i fotografies, una reflexió i un recorregut per més de 30 anys de treball fotogràfic en relació als conflictes bèl·lics i les seves conseqüències humanes.

Miquel Ruiz

La maleta dels insomnis

2016, Instal·lació, reproduccions d’imatges fetes per l’autor a Bòsnia i a Sri Lanka, textos i testimoniatges

Generalment i, potser, amb un excés de normalitat parlem dels refugiats, però tot sovint ens oblidem de fer-nos  preguntes a l’entorn del perquè d'aquesta xacra. Cosa més inacceptable en aquests moments en què milers i milers de persones vaguen pel món desafiant les fronteres inhumanes.

Les guerres, la pobresa i els desastres mediambientals  acaben generant quantitats enormes de desplaçats, d'exiliats, d'immigrants que, sense voler-ho i sense pretendre-ho, es troben abocats a haver de marxar del seu país i la seva llar.

Amb “La maleta dels insomnis” no puc ni em proposo ser exhaustiu amb el fenomen dels refugiats. Tan sols voldria conscienciar d’allò que jo he tingut la malaurada sort de conèixer a fons: les víctimes de la guerra de Bòsnia i els damnificats pels estralls del Tsunami a Sri Lanka.

(text del fotoperiodista Miquel Ruiz, maig de 2017)

Dia Internacional dels Museus

Exposició del 18 de maig al 18 de juny de 2017

El mateix 18 de maig a les 11h tindrà lloc el taller "La maleta dels insomnis" del fotògraf Miquel Ruiz. Amb la participació d'un grup d'alumnes de l'IES La Jonquera.

A partir d'una instal·lació artística i fotogràfica que porta per nom “La maleta dels insomnis”, el fotògraf Miquel Ruiz explica la seva experiència com a fotògraf, la seva activitat d’ajuda als refugiats des dels anys 90 del segle XX i l'ús de la fotografia com a eina solidària. La maleta conté diversos materials que inviten a la reflexió a través de les fotografies i els textos seleccionats per Miquel Ruiz. A partir de les fotografies, fetes a Sarajevo, Croàcia, Bòsnia i Sri Lanka entre 1993 i 2009, els alumnes de l'IES La Jonquera podran conèixer de primera mà l'experiència artística i l'activisme cívic de Miquel Ruiz.

Més informació a:

Blog de Miquel Ruiz

Article d'Esteve Carrera (El Punt Avui) sobre Miquel Ruiz (2014)

Article de Francesc Ginabreda sobre Miquel Ruiz al rotatiu digital cultural "Núvol": "La fotografia com a arma solidària" (2015).

<<  <  Abril 2024  >  >>