Exposició: Febrer 1939. L'Exili dins la mirada de Manuel Moros

Exposició: Febrer 1939. L'Exili dins la mirada de Manuel Moros
Diu, 1. Febrer 2009 - Diu, 29. Març 2009
Exposició Temporal Històric

Exposició Febrer 1939. L'Exili dins la mirada de Manuel Moros.

En cololaboració amb l'Ajuntament de Perpinyà. Presentació de 80 fotografies inèdites sobre la retirada republicana. Dins el marc del setantè aniversari del final de la Guerra Civil i l'inici de l'exili republicà, el Museu Memorial de l'Exili exposarà 80 fotografies inèdites del pintor francès d'origen colombià, Manuel Moros. Aquest artista, resident a Cotlliure durant la dècada dels anys trenta del segle passat, es va trobar a primera fila d'una de les tragèdies humanitàries més grans d'aquella època. Les seves fotografies mostren una total empatia amb aquells supervivents que creuaven la frontera durant els dies d'hivern del 1939.

Esdevé, sens dubte, un testimoni directe, de reporter d'imatges, d'autèntic revelador del patiment d'aquell gran volum de gent que va travessar els passos fronterers per escapar de l'ocupació franquista. Concretament, la majoria de les seves fotografies les va fer al pas de Portbou-Cervera de la Marenda entre el 5 i el 10 de febrer. Nens desemparats, dones i homes esgotats, militars vençuts, són els protagonistes de les seves fotografies. Unes imatges fotogràfiques que van romandre amagades i a l'anonimat durant molts anys i que ara, per primera vegada, es presenta l'oportunitat de veure-les totes juntes. En definitiva, una vuitantena d'instantànies fotogràfiques que ja són  un dels millors testimonis de l'èxode republicà.

Inauguració: 31 de gener, a les 12h. Exposició 1 de febrer-29 de març

Per a més informació sobre aquesta exposició, podeu descarregar el document word amb la nota de premsa.

<<  <  Abril 2024  >  >>