Art et mémoire:  Bep Marquès

“Exilis”. Livre d'art par Bep Marquès

De 31 mai jusqu'à 7 desembre, 2014

Espace-hall du MUME

Bep Marquès (Girona, 1943-2013) va ser un artista i impressor que de ben jove va mostrar el seu interès per les arts. Avesat a la lluita contra la injustícia i a favor de les llibertats en la seva trajectòria de militant antifranquista, l’any 1975,  juntament amb Lluís Bosh Martí, va fundar el col·lectiu Grup Praxis 75 (1975-1990) que es va distingir per una ingent producció artística de caire crític i polític en què el muntatge i el collage eren els seus principals instruments d’expressió artística.

Al costat d’aquella obra imprescindible del Grup Praxis 75, Bep Marquès va conrear una obra individual, però també rellevant, en què el dibuix i la pintura hi adquirien una preponderància molt significativa. Lluny de tractar-se d’una obra desposseïda de valor crític, la pràctica del dibuix i la pintura era una manifestació més del seu tarannà compromès i implicat tant amb el món del present com amb els esdeveniments del passat recent.

Amb motiu de la commemoració del 75è aniversari de l’Exili republicà, l’Associació cultural POPULART va fer una crida a un grup d’artistes per fer un llibre d’artista que tingués com a tema central els exilis. En Bep Marquès, en coherència amb el seu posicionament artístic i vital,  formava part d’aquest grup i va deixar, abans de la seva mort, aquest llibre d’artista sobre els exilis.  Les pàgines del llibre, amb els dibuixos delicats i de càlida sensibilitat, són, en bona mesura, el testament artístic de Bep Marquès.

La resta de llibres d’artista del projecte Exilis s’exposen a la seu de l’Associació Cultural POPULART de Capmany (www.populart.cat), tots els caps de setmana fins al 10 d’agost.

Del 31 de maig al 7 de desembre de 2014

Inauguració, dissabte 31 de maig, a les 17:30h

Espai-hall del MUME

virtual visitfra1 250p