Espectacle teatral Li/ea/ving project, de la Cia. Sargantana

Al MUME, espectacle itinerant
La Jonquera a les 11h
Preu: Gratuït

Aquest diumenge 2 de juny el MUME oferirà, amb motiu de la programació de Li/ea/ving project, una Jornada de Portes Obertes i l'entrada serà gratuïta tot el matí, de 10 a 14h.

Li/ea/ving project, de la Cia. Sargantana
Diumenge 2 de juny
Al MUME, espectacle itinerant
La Jonquera a les 11h
Preu: Gratuït

10 thelieavingproject

Quines relacions hi ha entre viure i marxar avui en dia? Marxar per poder viure? Viure esperant poder marxar? Emigrants, refugiats, expatriats… Tots sota l’etiqueta d’immigrant en els països d’arribada.

Jugant amb les paraules “living” i “leaving” (viure i marxar), Li/ea/ving project parteix de la comprovació que la necessitat de marxar és cada vegada més intensa en les societats actuals d’arreu del món. Necessitats de fugir, de trobar una sortida, d’intentar viure enlloc de sobreviure en unes societats cada vegada més pluriculturals, més complexes. La necessitat de veure món, l’esperança d’una vida nova o la necessitat de salvar-se, empenyen poblacions senceres a posar-se en marxa.

Tot això es plasma en The Li/ea/ving project, una creació on la companyia i els participants s’uneixen per explicar una història singular a partir d’històries i testimonis locals. El resultat és un projecte multidisciplinari, multilingüe i intercultural que ens parla de l’èxode, de deixar la llar, de fugir i de sobreviure. El públic rep així una experiència viva, propera i, en alguns casos, site-specific.

Activitat organitzada per l'Ajuntament de la Jonquera, emmarcada al Festival d'arts vives a comarques gironines "Això al poble no li agradarà" (Edició 2024) i inclosa dins del Programa.cat, impulsat pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i les Diputacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona.

El Festival d'arts vives a comarques gironines "Això al poble no li agradarà" vol convertir-se en un punt de trobada entre públics i creació contemporània. Un espai capaç de generar noves formes de relació entre els espectadors i espectadores i aquelles pràctiques artístiques contemporànies que dialoguen amb el context. El festival proposa un desplaçament del pol cultural, un exercici de reterritorialització que posa en valor la creació híbrida connectant artistes, espais i públics.

Fragment de l'entrevista a José María Guerrero realitzada per Fabián Soria amb motiu de l'exposició celebrada en el Festival des Mémoires de Cahors (França) al novembre de 2009

<<  <  Gener 2021  >  >>