Exposició: Fragments. A partir de "Els emigrats""

Exposició: Fragments. A partir de "Els emigrats""
Dis, 28. Setembre 2013 - Diu, 2. Febrer 2014
Exposició Temporal Històric

Exposició: Fragments

A partir d'Els emigrats, de W. G. Sebald

Del 28 de setembre de 2013 al 2 de febrer de 2014

Inauguració: Dissabte, 28 de setembre de 2013, a les 11h.

«Traduir una obra és», en paraules de Josep Carner, «la millor manera de llegir-la.» Justament del contacte com a traductora amb els llibres de l'escriptor alemany W. G. Sebald i, més particularment, del volum Els emigrats neix el projecte audiovisual Fragments. Seguint els passos d'aquest autor, que combina el text i les imatges en les seves creacions, Anna Soler Horta ha peregrinat per alguns dels paisatges vinculats als protagonistes del llibre per fotografiar-ne els camins recorreguts. Les fotografies conformen una mena de registre d'absències que es proposa aturar --com fa Sebald, narrador de la memòria del segle xx-- la desaparició inevitable del passat. El projecte, a més, posa en relació les imatges amb el text d'Els emigrats, en un espai físic concebut per potenciar el compromís de l'espectador amb els materials exposats, a fi que aquest pugui arribar a conèixer potser els «fragments de veritat» a què es referia Walter Benjamin.

sebaldfragments.com

Anna Soler Horta (Arbúcies, la Selva, 1974) és llicenciada en traducció i interpretació. Ha traduït al català nombroses obres d'assaig, de narrativa, de poesia, de teatre i de literatura infantil i juvenil, majoritàriament de l'alemany. El seu interès per l'escriptor W. G. Sebald neix arran de la traducció del llibre Els emigrats i, després, d'Austerlitz, publicats tots dos per Edicions 62 (2001 i 2003, respectivament). El seu projecte audiovisual Fragments va rebre, el novembre de 2012, el I Premi Internacional Memorial Walter Benjamin, en la modalitat d'ajut a la creació artística. L'objectiu d'aquest guardó, convocat pel consorci del Museu Memorial de l'Exili, en col·laboració amb el Memorial Democràtic i la Diputació de Girona, és fomentar la reflexió sobre la història i la memòria del segle xx.

Aquesta exposició s'emmarca en els actes del "Symposium: Images in Walter Benjamin's and W. G. Sebald's Writings" Girona - La Jonquera - Portbou, 26-28.9.2013

Organitza: Consorci del MUME

Amb el patrocini de: Diputació de Girona

Amb el suport de: Família López-Campà

Amb la col·laboració de: Ajuntament de Portbou / Càtedra Walter Benjamin, Memòria i Exili (Universitat de Girona).

<<  <  Abril 2024  >  >>