Exposició: Txetxens fora de la seva terra, de Maryvonne Arnaud

Exposició: Txetxens fora de la seva terra, de Maryvonne Arnaud
Dis, 29. Mai 2010 - Diu, 27. Juny 2010
Exposició Temporal Històric

L’exposició “Txetxens fora de la seva terra”, de l’artista-fotogràfa Maryvonne Arnaud,

Aquesta exposició té a veure, per un costat, amb la línia de compromís cívic i, per l’altre, amb la finalitat de proporcionar instruments i elements per entendre el món en què vivim. De fet, aquesta exposició va ser realitzada i produïda pel Centre d’Història de la Resistència i de la Deportació de la ciutat de Lió. Un equipament de característiques similars al MUME, que es dedica principalment a preservar el llegat testimonial i la memòria de fets històrics pròxims en el temps, en aquest cas de la França de la Segona Guerra Mundial, però que no estalvia esforços a l’hora d’establir lligams entre les èpoques pretèrites i l’actualitat. Arran d’aquestes coincidències d’objectius, els dos centres museístics i el Memorial Democràtic de la Generalitat van arribar a un acord per exposar aquesta mostra fotogràfica a Catalunya. Amb una adaptació dels continguts per part de Jordi Font i Jordi Guixé, l’exposició es podrà veure durant el mes de juny al MUME i durant els mesos de juliol i agost a l’Espai Memorial Democràtic, situat a Via Laietana 69,  de Barcelona.

A partir del 8 de juliol l’exposició es podrà veure a l’Espai Memorial Democràtic de Barcelona (Via Laietana, 69).

El 8 de juliol, Aude Merlin protagonitzarà la primera de les taules de debat sobre la realitat txetxena avui, i el 15 de juliol, els politòlegs Carlos Taibo i Francesc Serra encapçalaran la segona taula de discussió centrada en el paper de Txetxència en el mapa geopolític internacional.

Per més informació de l'exposició i del Seminari-Jornada de debat us podeu descarregar la Nota de premsa de l'exposició "txetxens fora de la seva terra", de Maryvonne Arnaud.

LOGO AAMUME FINAL2

<<  <  Agost 2022  >  >>