Exposició: Distancias, de Gustavo Germano

Dis, 9. Juliol 2011 - Diu, 9. Octubre 2011
Exposició Temporal Històric

Exposició "Distancias", de Gustavo Germano

Amb l’exposició “Ausencias” –treball anterior de l’ artista– com a punt de partida i precedent, “Distancias” reprèn els conceptes de temporalitat i el paral·lel d’imatges com a mitjà d’expressió i denúncia de les grans “ferides” que l’exercici del poder per part dels poders dictatorials ha infligit sobre els seus propis ciutadans.

La desaparició forçada de persones i el desterrament són crims que transcendeixen el propi instant en què foren comesos per esdevenir quelcom permanent: el seu caràcter es manté, en el primer cas, mentre dura la desaparició que impedeix el dol, en el segon, mentre continuï l’exili. Són ferides “invisibles”, ocultes darrera aquells que han hagut de conviure amb la permanent presència de l’absència i darrera aquells que no podran tornar al “seu país” sense obligar-se a un nou exili.

“Distancias” d’igual manera que “Ausencias”, treballa amb el paral·lel fotogràfic. Es tracta de recuperar fotografies anteriors  o del moment de l’exili i a partir d’elles “tornar a fer-les” setanta anys després.

L’exili republicà, com un dels exilis polítics més significatius del segle XX, és l’ escollit per crear aquesta reflexió històrica i ètica a partir de la imatge.

Exposició del 9 de juliol al 9 d'octubre de 2011.

Patrocini:

MUME

Casa Amèrica de Catalunya

Amb la col·laboració de:

Ateneo Español de México (Mèxic)

Centro Español de Moscú (Rússia)

Asociación de descendientes del exilio español (Madrid)

FFREEE (Fils et Filles de Républicains Espagnols et Enfants de l'Exode) Argelers - França.

Museo de la Solidaridad Salvador Allende (Santiago de Xile)

Museo de la Memoria de Rosario (Argentina) / Centro Español de Unión Republicana de Rosario

Alícia Alted, María Luisa Capella, Rosa Toran, Celia Cañellas, Progreso Marín i Serge Barba

<<  <  Abril 2024  >  >>