Exposició: Pintures contra l'oblit, de Josep M. Cabané

Dis, 5. Mai 2012 - Diu, 1. Juliol 2012
Exposició Temporal Històric

Exposició  “Pintures contra l'oblit” de Josep M. Cabané

Josep Maria Cabané és un pintor que en els darrers anys ha dedicat la seva pràctica pictòrica als casos més extrems de la barbàrie humana. A partir del coneixement de la industrialització científica de la mort, que té en el nazisme la seva màxima expressió, l’artista s’ha esforçat a representar a través del llenguatge de la pintura la magnitud de la tragèdia i la destrucció. Els seus quadres de caràcter aparentment abstracte suposen un endinsament en la bellesa per arribar a copsar l’horror. La sèrie de pintures va començar arran d’una visita al camp de Mauthausen. Després d’aquest fet, els seus quadres parteixen d’una recreació pictòrica dels plànols dels guetos i camps de concentració creats pels nazis. Realitza una cartografia simbòlica de la deportació i la violència que van comportar. Pintures  que apareixen a primera vista com simples taques  esperonen a una reflexió sobre la catàstrofe que va assolar Europa durant la Segona Guerra Mundial. Es tracta d’un treball molt sòlid que, sota la bellesa estètica, fa emergir un pensament profund sobre el valor de la memòria.

Exposició del 5 de maig a l'1 de juliol de 2012.

Inauguració: Dissabte 5 de maig de 2012 a les 12h.

Per més informació us podeu descarrgar el cartell de l'exposició.

<<  <  Abril 2024  >  >>